fredag 14 september 2012

Helt nere

Känner egentligen inte alls för fredag idag. Har i och för sig haft samma känsla inför varje dag hela veckan men imorse ville jag mer än gärna ringa barnvakt så jag fick ligga kvar i sängen hela dagen och bara deppa ihop.
Men fick nöja mig med att fint gå upp och städa köket - igen - fast det varit Mattias tur sedan i måndags.
Och visst han jobbar bl.a. Bl.a. Bl.a. Men jag pluggar, sköter hela hemmet utom undantagsfall som nu med köket, jag tvättar, lagar mat, tar hand om sonen och ser till att alla har de som behövs och jag ska också börja jobba. Vem ska göra allt då?
Och sen får man höra av alla människor att är de inte dags för ett syskon snart? Nej. Det kommer aldrig bli dags för ett syskon. Innan jag ens funderar ordentligt på att skaffa fler - fast jag faktiskt inte vill ha de - innan dess vill jag äga boende utan lån och skulder. Innan dess tycker jag ingen ska skaffa fler barn.
Och vill vi skaffa hund om några år så gör vi det.
Och sluta säga att jag är tjock, det är jag faktiskt inte alls och det finns andra i familjen som är betydligt tjockare. Och när ska jag hinna gymma menar ni? Hemmaövningar. Jo tack, med son som hjälper till går de inte så himla framåt direkt.
Och gnäll om hur vi vill uppfostra vår son undanbedes.
Så.
Nu ska jag göra som vanligt och bita ihop och göra allt här hemma - igen. Utan belöning

1 kommentar:

Ms Kitty sa...

Hoppla, det där måste varit skönt att få ur sig!
Så är det att vara kvinna har jag märkt. Bit ihop eller bryt ihop och kom tillbaka.

Hoppas helgen blir bättre iaf!
Massor med kramar från oss