söndag 30 september 2012

Ännu en vecka till ända

Kommit fram till (som ni nog sett) att reglar och skivor nog blir bäst ändå och imorgon ger vi oss ut på uppdrag att skaffa prisförslag på det vi behöver. Cheapy & Coop bygg är de som erbjuds här i stan.
Nu har jag ingen planlösning till hands så ni får ha lite tålamod, i af så ska sängen få ett eget rum i vardagsrummet och själva vardagsrummet ska flyttas mot fönstret och spegelvändas, frys, bäddsoffa, soffbord och grammofonhyllan ska in på kontoret, skrivbordet ska bytas mot Pysens samt ska två (kanske?) bokhyllor införskaffas. Och skjutdörr (tror jag) som ingång till nya sovrummet. Vitrinskåpen är jag inte säker på vart dom hamnar men det lutar åt hallen. Kanske även dom vita byråerna till kontoret, ska mäta hur bred dom är och sen planera lite för möblering inne i kontoret. Och så behöver jag sängben (179:- på Ikea 20 cm hög) och någon slags hylla att ha saker (väckarklocka å sånt) ovanför sängen.
Hänger ni med eller är jag helt hög på koffein och jätteförvirrande?
I af tror jag det kommer bli skitbra men återstår att se.

Och så önskar jag några julklappsinköp till Phoenix till också. Han önskar sig säng för stora killar, en spis och någon servis och kastruller och en golvmopp med dammsugare, för de tycker han är kul. Några pussel och några böcker. Och en hylla för hans böcker, gärna en hylla kombinerat med typ tallrikshylla så han ser sina bästa böcker.

Mycket planerande på gång och hjärnan går som vanligt på högtryck.

Inga kommentarer: