måndag 20 september 2010

Nicoles Parti

Till nästa väl ska jag bilda mig ett eget parti och jag tänker ägna mig åt viktiga frågor.

Till exempel har jag just fått höra att stockholmare inte betalar lika mycket skatt som oss alla andra? Varför i hela helvete inte de för? Så de tänker jag definitivt göra allt för att ändra på. Alla ni andra ikke-fjollträskbor, tycker ni de är jämlikt de eller? Nä jag trodde inte de heller.

Och dom kriminella kan få skolmaten. Skolmaten är kass och kriminella är kassa? Och dom ska inte ha några jävla pengar för att dom sitter inne. Dessutom tycker jag våldtäktsmän, rattfyllerister och pedofiler ska få riktiga straff, och folk har rätt att få veta vart dom bor. Deras rättigheter? Ska dom ha såna? Nej jag tycker inte de. Vill man ha rättigheter får man väl låta bli att vara kriminell?

Sen tycker jag att vi har många fattiga, folk som bor på gatorna och dom borde vi kanske ta hand om först? Innan vi fixar alla andras problem. Finlands invandrarpolitik fungerar hur bra som helst för dom. Nu menar jag inte att vi ska kasta ut alla vars farfarsfarfarsfarfar inte är född i sverige eller något sånt men vi behöver inte släppa in alla som vill hit. Och blir dom kriminella så tycker jag vi ska skicka tillbaka dom och ge möjligheten till någon som faktiskt förtjänar den.

Socialbidrag, jättebra, men om dom inte anstränger sig för att få jobb, dvs inte tar vilket skitjobb som helst vill jag inte att dom ska ha mina skattepengar heller. Dessutom tjänar soctanterna väääldigt mycket men jag är inte övertygad om att dom gör så väldigt mycket. Jag kan ju ha fel men de bör undersökas.

Politiker har definitivt för hög lön, alldeles för hög. Det tycker jag är fel.

Adoption och olika provrörsgrejer tycker jag ska underlättas för dom som är ofrivilligt barnlösa, alla som vill ha större familj borde få möjligheten.

Monarki. Jag har inget emot att ha kung, egentligen. Jag har inget emot att han får betalt för det han gör. Men kungen måste inte ha ett hus med 600 rum, han borde få betalt för de han gör och när han inte gör nånting då borde han inte få betalt. Jag ville inte att mina skattepengar skulle gå till prinsessbröllop, jag ville ge dom till sjukvården, äldreomsorgen, barnomsorgen och skolorna. Jag vill inte ge kungen ett öre mer än han behöver. Resten av folket är fan också viktigt.

1 kommentar:

David sa...

Fan så bra skrivet! Kunde nästan tro att det var jag själv som skrivit det :)

Finns massor av saker som jag skulle kunna lägga till på din lista, men eftersom du pratar om politikers löner så har jag en sak att lägga till, Fallskärmar! Va faan finns sådana för?

En politiker som redan tjänar massor av pengar erbjuds några miljoner kronor i fallskärm när dom hoppar av. Varför ska vi skattebetalare betala det för. Varför ges inte dom pengarna till de mest behövande i Sverige istället? Kanske lägga dom pengarna på sjukvården som det dras in på hela tiden. Kanske något att tänka på.