lördag 7 mars 2009

forgiveness is for weak people who can't live with the pain


kommer du ihåg när den första snön kom den där vinternatten, och du låg och läste en spännnande bok och jag knackade på och vi gick ut och byggde en snögubbe typ mitt i natten? kommer du ihåg hur vi bäddade ner oss på ditt golv och arbetade oss ignom VHS-hyllan, eller hur vi gick till statsparken för att se Jack Sparrow på storbildsskärm men det slutade med att vi gick hem för vi hade den hemma.
Hur vi gick på bio,(vem ska jag nu se fyran med förresten?)hur vi suttit och sett greys antomy, och gråtit tillsammans.kommer du ihåg när vi så gothika med charlie, allt jg minns är skriken,eller hur vi såg filmen när skelettet satte sig upp just när pappa kom in och vi trodde vi skulle dö.kommer du ihåg när jag åkte in till sjukhuset och du hälsade på, kommer du ihåg hur vi båda grät när ni skulle åka hem igen. kommer du ihåg i börjn när vi lärde känna varandra, hur du tyckte precis som jag (förutom pangpangfilmer) och jag var bäst i världen.
hr vi kunde sitta och lyssna på samma musik.
hur folk tyckte vi var sjukt lika.
varför slutade de vara så bra.
trots att alla minnen gör så ont, ont för dom är med guldkant och ont för det inte kommer fler, så kommer ingenting någonsin att bli som förut,
jag är verkligen ledsen för att du ljög för mig
någon gång kanske du inser att du faktiskt gjorde fel och kanske är de inte helt försent då, kanske, om du har tur.

Inga kommentarer: