måndag 10 augusti 2009

dom säger det är måndag idag

dom säger det ja
påstår det för fullt
får väl tro på de

eftersom jag drog upp pojkarna oförskämt tidigt igår
och inte kunde sova inatt
är jag drygt trött och seg idag
först igår var det någon som lekte rally stjärna ute
störde massa genom de öppna fönstret
sen kom katterna
en efter en efter en
dom tog plats och pussades
till och med sara kom och sov hos mig
har aldrig hänt förut
mysigt men plågsamt varmt och pussigt
sne höll mattias på att mosa stackars sara när han vände sig
somna en stund
sen skulle hunden ut
somna nästan om
sen skulle mattias upp
somna inte om
ringde soc
mamma ringde
vi prata en timme
sen ringde soc
sen ringde jag soc
sen ringde jag arbetsförmedlingen
sen ringde jag soc igen
nu ska jag inte ringa mer på hela dagen

ska se klart seventh heaven sen blire buffy
blir klar med det den här veckan, typ imorgon eller onsdag

ska se om jag kan hitta orken till att vika in kläder också

Inga kommentarer: